square grey
square grey
square grey
square grey
square grey
JAN©

JAN©

Internationaal netwerk van JAN©

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

“GGI hanteert een heel hoge kwaliteitsstandaard voor de bedrijven die erbij zijn aangesloten. Jaarlijks krijgt de organisatie zo’n 350 aanvragen van clubs die graag willen meedoen; vrijwel allemaal worden ze afgewezen,” vertelt Camiel. “Twee jaar geleden benaderden ze ons, ze zochten vertegenwoordiging voor de regio Amsterdam.” “We werden streng beoordeeld,” vult Andrea aan. “Een commissie kwam langs voor kwaliteitscontroles en dossierreviews.” Camiel: “Uiteraard slaagden we met vlag en wimpel voor die test.

De juiste mensen

Als lid van GGI hebben Andrea en Camiel namens JAN© contact met vakgenoten over de hele wereld, en dat is vooral goed nieuws voor klanten van JAN©, legt Andrea uit: “Veel van onze MKB-klanten kijken voorbij de landsgrenzen, en hebben behoefte aan een accountant of belastingadviseur in het land waar ze zaken mee willen doen. Via het GGI-netwerk kunnen wij ze met precies de juiste mensen in contact brengen, die ook nog eens kwalitatief getoetst zijn, anders waren ze geen lid van GGI.” “Hiervoor waren we aangesloten bij een ander internationaal netwerk, maar daar was geen wereldwijde dekking,” zegt Camiel. “Dat was vervelend; we konden een klant niet altijd naar iemand doorverwijzen. GGI heeft per land 5 tot 50 leden, soms kun je zelfs per stad kiezen uit meerdere connecties.”

Korte lijnen

GGI organiseert regelmatig conferenties en seminars zodat de leden elkaar nog beter leren kennen en elkaar makkelijker weten te vinden voor hun klanten. Dat werkt perfect, weet Andrea: “Ik heb bijvoorbeeld een klant die handelt in natuurproducten. Hij wilde graag iets in Amerika doen, maar had geen idee hoe hij dat precies moest aanpakken. Vlak daarna waren we op een GGI-conferentie, waar ik aan tafel zat met een paar Amerikanen. Ik vertelde over mijn klant, en kreeg direct tips en visitekaartjes, waarmee mijn klant zijn contacten kon leggen.” De lijnen zijn kort, zegt ook Camiel: “Je krijgt altijd binnen 24 uur een reactie, het is een heel actief netwerk.” Overigens werkt het ook andersom: “Als een buitenlands bedrijf iets in Nederland wil doen, weten de leden ons kantoor ook te vinden.

Drukke dagen

Op het moment van dit interview staan Andrea en Camiel op het punt om af te reizen voor hun derde conferentie, die plaatsvindt in Praag. “Ik verheug me er al op om iedereen weer te spreken,” zegt Andrea enthousiast. “Het programma is steeds hetzelfde van opzet: aankomst en welkomstborrel op donderdagmiddag, ’s avonds een formeel diner. Op vrijdag kun je de hele dag meetings, lezingen en discussies bijwonen, ’s avonds is er een informeel diner. Zaterdagochtend zijn er ook nog meetings, de middag is vrij. ’s Avonds is dan het gala.” De twee weten al precies wie ze graag willen spreken deze keer. Andrea: “Voor mijn klanten is Amerika heel interessant, maar ik merk dat er ook behoefte is aan contacten in Oostbloklanden.” “Ik wil graag een paar Amerikanen spreken,” vult Camiel aan. “Maar ook Duitsers, Engelsen en mensen uit Luxemburg. Het worden drukke dagen.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer inspiratie en inzichten voor ondernemers

Ontvang actueel en persoonlijk nieuws

Hoe breng je jouw onderneming verder? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws.