1. Personal map

Om je inzicht te geven in je sterke en zwakke punten, je kansen en bedreigingen maken we gebruik van Personal Mapping. Want hoe beter je jezelf kent, hoe beter je in staat bent te bepalen op welke taken jij je moet richten in jouw bedrijf en welke taken je beter uit kan besteden. Kortom: doen waar je goed in bent! Om je inzicht te geven in je sterke en zwakke punten, je kansen en bedreigingen maken we gebruik van Personal Mapping.

2. Canvas

Na jezelf onder de loep te hebben genomen, is het tijd om naar jouw onderneming te kijken. Naar de cijfers en de kengetallen van jouw branche in vergelijking met andere branchegenoten. Het merk, je doelgroepen, wat je deze doelgroep te bieden hebt, klantrelaties, welke kanalen je inzet om je klanten te bereiken en naar jouw verdienmodel. We brengen jouw business model in kaart. Dit doen we met het Business model Canvas, een krachtig hulpmiddel om jouw onderneming op overzichtelijke manier in kaart te brengen. Wij gebruiken het met ondernemers om:

  • Verbetergebieden te identificeren;
  • Doorbraken in jouw onderneming te vinden;
  • Focus op specifieke onderdelen van de bedrijfsvoering te ontwikkelen.

De ervaring leert dat we samen in 1 of 2 sessies het business model van jouw onderneming in kaart hebben. Je hebt dan een overzichtelijk beeld van je onderneming en je verbeterkansen. Doordat je alles op één groot vel ziet, is de samenhang tussen de verschillende onderdelen ook direct duidelijk. Jouw canvas geeft overzicht en inzicht. Bovendien kun je zonder al te veel uitleg ook makkelijk met leidinggevenden, medewerkers en andere betrokkenen erover praten.

3. Stap voor stap

Nu je weet waar je heen wilt en waar je met jouw onderneming staat, rest er nog maar één ding: Het opstellen van een praktisch actieplan dat je met discipline uitvoert. Wij geloven niet in dikke rapporten met tig actiepunten. Jij toch ook niet? Lees hier hoe we stap voor stap naar een beter resultaat gaan.