Menu 088 2202200

Onze mensen

  • Rosa Kromhout van der Meer

    088 2202295

Ik wil graag terug gebeld worden »

Abonnement WKR

Hoe verwerk je de kosten van een alles in 1 abonnement voor telefoon/internet en tv van een medewerker thuis? Bij sommige providers is er geen splitsing van de vaste kosten per dienst.

Antwoord:

Indien de medewerker ook een werkplek heeft, wordt het vergoeden of verstrekken van de alles in één abonnement thuis volledig gezien als loon, welke je kan onderbrengen in de vrije ruimte van de werkkostenregeling. Indien de zakelijke telefoonkosten zichtbaar zijn in de nota, kunnen deze worden gedeclareerd als intermediaire kosten. Indien de werkgever de internetaansluiting thuis als noodzakelijk voor de dienstbetrekking acht, kan deze onder het noodzakelijkheidscriterium onbelast worden vergoed.

Staatssecretaris Wiebes van Financiën heeft in een brief aan de Tweede Kamer vereenvoudigingsmaatregelen voorgesteld die hij per 1-1-2015 in de werkkostenregeling wil doorvoeren. Eén maatregel daarvan is een beperkt noodzakelijkheidscriterium.

Indien de medewerker een werkplek thuis heeft die aan alle vereisten voldoet (aparte ingang, aparte sanitaire voorzieningen etc.) is de vaste telefoon op de werkplek vrijgesteld en kan deze vallen onder het beperkt noodzakelijkheidscriterium, indien aan die voorwaarden wordt voldaan.

Heb je ook een vraag over?

Zit je vraag er niet tussen? Neem contact op met Diana van Rijswijk via 088 220 2382 of met Martin Tol via 088 220 2348.

Terug naar alle WKR vragen

Onze mensen

  • Rosa Kromhout van der Meer

    088 2202295

Ik wil graag terug gebeld worden »