square grey
square grey
square grey
square grey
square grey
Verkoopdoelen en meer omzet

JAN©

Verkoopdoelen en méér-omzet kun je (bijna) altijd halen

Zorg juist nu voor extra focus op de Sales!

Twee tegenstrijdige berichten: 1) ‘onze verkoop staat onder druk’ en 2) ‘het is nu niet het moment om de markt lastig te vallen’. Dat eerste punt kan weliswaar het geval zijn, maar het tweede punt is een aanname. Prospects en klanten waarderen aandacht, met de juiste boodschap en in de juiste contactfrequentie levert die aandacht meer op dan menigeen vermoedt!

Focus op klanten of op prospects?

Het korte termijn succes wordt veelal geboekt bij het bewerken van bestaande (factuur) relaties. Koppel alle klanten die in de afgelopen jaren omzet hebben gerealiseerd aan verkopers, accountmanagers of commerciële medewerkers. Telefonische opvolging met de juiste vraagstellingen en vervolgacties levert al snel (extra) salesresultaat op (full business). Daarentegen kost het binnenhalen van nieuwe klanten tijd, er moet een relatie worden opgebouwd voordat het salesresultaat een feit is. Als dit new business proces parallel loopt aan het full business proces dan werkt dit in de praktijk motiverender met minder afbreukrisico.

Key Performance Indicatoren (KPI)

‘Meten is weten’ en helpt niet alleen de kosten/baten inzichtelijk te krijgen maar dient ook om te sturen op het gewenste resultaat. Het vaststellen van relevante stadia in het salesproces zijn van groot belang om concrete stappen te zetten naar het gewenste resultaat. Want omzet doelen kun je (bijna) altijd halen!

Interesse in of vragen? Kom dan naar één van onze Corona proof presentaties en neem contact op met LindseyPieterse@jan.nl.

Gerelateerde artikelen

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Disclaimer

De uitkomst van de JAN© Waarderingstool is geen specifieke waardebepaling, maar een eerste indicatie. JAN© heeft geen zelfstandige beoordeling gemaakt van de onderneming. JAN© geeft geen garantie en aanvaardt geen aansprakelijkheid inzake getrouwheid of volledigheid van de informatie die in deze waarderingstool zijn opgenomen. Deze waardebepaling is uitsluitend bedoeld voor overleg tussen JAN© en de aanvrager en kan niet worden gezien als een aanbeveling om de onderneming te (ver)kopen tegen de rekenkundige uitkomst van de waarderingstool, noch als een garantie van JAN© dat de onderneming ge- of verkocht kan worden tegen een prijs die overeenkomt met deze uitkomst. De waarde van een onderneming is niet objectief of eenduidig vast te stellen en per definitie ongelijk aan de prijs. De uiteindelijke prijs komt tot stand via onderhandelingen tussen koper en verkoper. Aan de uitkomsten kunnen geen rechten worden ontleend.

Vul de onderstaande gegevens in

EBITDA rekenhulp

Met deze rekenhulp bereken je jouw EBITDA. Dit bedrag wordt vermenigvuldigd met een branche-specifieke multiple. Op basis van deze gegevens ontvang je een indicatie van jouw bedrijfswaarde.